Zašto pokretanje e-commerce trgovine donosi rast prodaje?

Boris Ziegler
Director Consulting Services
Follow

U prethodno objavljenom članku pisali smo o veličini e-commerce trgovine u Bosni i Hercegovini, pokušavajući doći do odgovora kako o volumenu transakcija koje se odvijaju putem internet trgovine u BIH, ali i broju učesnika na tržištu. Sa aspekta volumena transakcija i broja kupaca, e-commerce trgovina kao kanal prodaje u BIH definitivno će bilježiti rast - te kompanije koje usmjere svoju pažnju i fokus poslovanja u tom smjeru mogu očekivati povećanje prometa. Razlog tome je dvojak.

Obzirom da trendovi govore da će postojeći potrošači mijenjati ponašanje tj. ubrzano izabirati online kupovinu umjesto fizičkog odlaska u radnje, povećanje prometa kroz ovaj kanal je neminovan.

Prvo, uključivanjem internet prodaje kao dodatnog kanala, trgovci omogućuju postojećoj grupi potencijalno dostupnih kupaca koji mijenjaju svoje ponašanje i očekivanja da nastave svoju kupovinu kod tog trgovca, sprečavajući eventualni gubitak zarad kupovine kod konkurencije usljed eventualne neispunjenosti očekivanja. Naime, kupci koji odluče i prihvate kupovinu putem interneta, ukoliko nemaju mogućnost iste unutar prethodno poznatog skupa kompanija i brendova (npr. kod kojih su prethodno obavljalji kupovinu u fizičkim radnjama), u cilju ispunjenja svojih potreba okrenuti će se konkurenciji - kompanijama koje to pružaju, čak i onda kada nemaju prethodno iskustvo ili spoznaju o njima. U ovom slučaju, e-commerce radnja služi kao strategija kako zaštitte postojećeg tržišnog udjela na vašem primarnom području poslovanja (npr. grad u kojem poslujete), ali kao i strategija povećavanja tržišnog udjela privlačenjem kupaca konkurenata - tačnije onih sa neisupnjenim očekivanja u smislu pogodnosti kupovine. Obzirom da trendovi govore da će postojeći potrošači mijenjati ponašanje tj. ubrzano izabirati online kupovinu umjesto fizičkog odlaska u radnje, povećanje prometa kroz ovaj kanal je neminovan.

Broj potencijalno dostupnih kupaca zavisi od fizičke lokacije radnje. U najboljem slučaju stanovnike grada, u najčešćem mikro-lokaciju tj. naselje ili ulicu.

Drugo, internet prodaja kao kanal, u svojoj osnovi donosi mogućnost dosega kupaca van postojećih geografskih granica poslovanja koji su bili uvjetovani fizičkom lokacijom vaše radnje. Naime, u tradicionalnom "retail" poslovanju tj. trgovini jedan od osnovnih preduvjeta za uspješno poslovanje je fizička lokacija radnje, te njena veličina. Fizička lokacija određivala je broj potencijalnih kupaca - npr. ukoliko se nalazite u glavnoj ulici mogli ste da računate na određeni broj posjeta/ulazaka a samim time i konverzija u prodaju - kupovinu. Njena fizička veličina uvjetovala je količinu proizvoda koje ste mogli izložiti i samim time prodati.

Sa online trgovinom se potpuno mijenjaju okviri poslovanja i dostupnosti potencijalnih kupaca obzirom da potencijalna količina kupaca tj. potencijalno tržište više ne zavisi od fizičke lokacije vaše radnje, već od radijusa - pokrivenosti teritorije dostave proizvoda naručenih putem e-commerce radnje.

Broj potencijalno dostupnih kupaca NE zavisi od fizičke lokacije radnje. Broj potencijalnih kupaca je funkcija uslogom dostave - obično teritorija države u kojoj posluje subjekat.

Sa online trgovinom se potpuno mijenjaju okviri poslovanja i dostupnosti potencijalnih kupaca obzirom da potencijalna količina kupaca tj. potencijalno tržište više ne zavisi od fizičke lokacije vaše radnje, već od radijusa - pokrivenosti teritorije dostave proizvoda naručenih putem e-commerce radnje. Naime, u fizičkoj trgovini kupci na koje možete računati su najvjerovatnije i najčešće oni koji žive ili se kreću u neposrednoj blizini vaše radnje, te kojima trošak dolaska do vaše radnje, kupovine i preuzimanja proizvoda nije prevelik u odnosu na ono što žele i imaju dostupno da kupe. Tako na primjer radnja u centru Sarajeva može da računa u većini slučajeva na kupce iz centra grada, te one koji tu dolaze zbog posla, a u slučaju da asortiman proizvoda nema u ostalim dijelovima grada, na one iz područja cijelog grada. Zanemariva količina kupovina će biti iz drugih gradova ili dijelova zemlje.

Porast prometa otvaranjem online trgovine direktno je uzrokovan većim potencijalno dostpunim tržištem, koje više nije funkcija radijusa fizičke lokacije radnje, već funkcija radijusa pokrivenosti uslugom dostave naručenih proizvoda.

Dakle, porast prometa otvaranjem online trgovine direktno je uzrokovan većim potencijalno dostpunim tržištem, koje više nije funkcija radijusa fizičke lokacije radnje, već funkcija radijusa pokrivenosti uslugom dostave naručenih proizvoda. Za većinu trgovaca otvaranje online prodavnice značiti će promjenu tržišta iz (mikro)lokacije ulica / naslje / grad u makro-lokaciju entitet / država / regija. Tako prosječna radnja npr. u Sarajevu koja može računati na cca 300.000 potencijalnih kupaca unutar granica grada, sa online radnjom može računati na cca. 3.000.000 unutar granica zemlje i tako udeseterostručiti svoje potencijalno tržište, broj kupaca i promet. Za prosječnu bh. trgovinu koja ima jednu lokaciju u jednom bh. gradu, otvaranjem online trgovine, potencijalno tržište, broj kupaca i promet se može povećati i do 10 puta.

Za prosječnu bh trgovinu koja ima jednu lokaciju u jednom bh gradu, otvaranjem online trgovine, potencijalno tržište, broj kupaca i promet se može povećati i do 10 puta.

 

Kako Vam mi možemo pomoći?

 

Rast i razvoj online prodaje u BIH zagarantovan je svjetskim makro-ekonomskim uslovima i trenodvima. Veći udjel online prodaje zagarantovan je nepovratnom promjenom ponašanja potrošača, te će vaše e-commerce poslovanje rasti i bez eksterne pomoći. 

Vaš e-commerce razvojni put može biti sa više ili manje pogrešnih poteza, frustracija i troškova - novca, vremena i propuštenih prilika. Iskoristite znanje i iskustvo e-commerce profesionalaca sa razvijenijih ino tržišta koji su te razvojne faze već prošli, kako biste skratili Vaš put do profitabilne online prodaje.

Iskoristiti znanje i iskustvo uspjeha i neuspjeha onih koji su te slične ili iste razvojne probleme već prošli, znači biti dovoljno mudar i spoznati da je uvijek bolje učiti na tuđim nego (samo) na svojim greškama. 

Za one koji su dovoljno mudri da iskoriste prečicu do profitabilne prodaje koja će maksimizirati benefite prilika, a minimizirati troškove pogrešnih odluka i izbora tokom evolucije e-commerce kanala kreirali smo jedinstvenu platformu. 

Netshop.ba je projekat konsultantske kompanije Otto Ziegler sa uredima u Sarajevu i Amsterdamu a koji ima za cilj unaprijediti profitabilnost e-commerce poslovanja kompanija u BIH kroz edukaciju, poslovno savjetovanje i implementaciju poslovno tehničkih rješenja. Na portalu netshop.ba biti će dostupni besplatni članci, podcast serije i intervjui sa vodećim domaćim i inostranim profesionalcima iz oblasti e-commerce poslovanja.

Pronalazimo i angažujemo senior e-commerce profesionalce iz razvijenih tržišta, industrija i kompanija koje su najsličnije profilu naših klijenata, a kako bi kroz direktna online sesije prenijeli svoje znanje i iskustvo te odgovorili na nedoumice i pitanja naših klijenata. 

Kroz seriju razgovora , prezentacija te popratnih razmjena informacija i savjeta kreiramo pretpostavke za bolja, brža i inovativnija rješenja trenutnih i budućih razvojnih problema naših klijenata.

Kontaktirajte nas putem emaila ili zakažite kratki 15-minutni online sastanak sa nama ili nam se pridružite u online gupama na Linkedin-u i Facebook-u.

Close